19.4.2021
Länsirannikon Koulutus Oy WinNova, Työelämäpalvelut,
Rauma
Pop Up -rekry palvelut
Käytössä

Tarve ja tavoitteet
Pop Up -rekry tapahtumassa yritys esittelee yritystään, sen toimintoja ja käytäntöjä, työtehtäviä, harjoittelu- ja työllistymismahdollisuuksia, vaadittavaa osaamista, rekrytointiprosessiaan, sekä uusien työntekijöiden perehdytystä. Tapahtuma on suunnattu WinNovan opiskelijoille. Tavoitteena on tuoda yritystä ja sen työmahdollisuuksia tunnetuksi opiskelijoille ja vastaavasti mahdollistaa yrityksille väylä jolla tavoittaa alan opiskelijoita.
Ratkaisu
Pop up -rekry tapahtuma sai alkunsa Winkkari -hankkeessa (2017-2019) ja sittemmin palvelua on jalostettu WinNovan Työelämäpalveluiden toimesta. Pop Up -rekry -tapahtuma järjestetään live -tapahtumana oppilaitoksemme kampuksilla (yhdellä tai useammalla) tai vaihtoehtoisesti se voidaan järjestää etätoteutuksena Teamsilla. Livenä järjestettävän Pop Up -rekry tapahtuman kesto on 20-60 min. ja Teams -toteutuksena 20-30 min. Live -tapahtumassa yrityksellä on näkyvällä paikalla info-piste ja tapahtumaan voidaan yhdistää esimerkiksi työhaastatteluita ja luentoja. Yritykselle nimetään WinNovasta palveluasiantuntija joka vastaa tilaisuuden järjestelyistä. Tilaisuutta markkinoidaan sisäisesti opiskelijoillemme ja palveluun sisältyy some -tiedottamista käyttämissämme kanavissa.
Tulokset
Pop Up rekry - palvelu on herättänyt valtavaa kiinnostusta työelämän kumppanuuksissamme ja tapahtumia järjestetään lähes joka kuukausi. Vallitsevan tilanteen vuoksi tilaisuudet on kuitenkin viime aikoina järjestetty verkossa Teams -toteutuksena. Tilaisuudet ovat kiinnostaneet opiskelijoitamme, josta kertoo suuret osallistujamäärät.
Kehittämiseen ovat osallistuneet

Johto, henkilöstö ja
palvelujen käyttäjät
palvelujen käyttäjät
Henkilöstön osaamisen ja ammattitaidon kehittäminen
Organisaation/työyhteisön kehittämisosaaminen
Palvelu- ja kumppaniverkoston kehittäminen
Palvelu- tai tuotantoinnovaatiot
Palvelujen laatu ja asiakaslähtöisyys
Palvelujen vaikuttavuuden parantaminen
Prosessien ja toimintatapojen kehittäminen
Rekrytoinnin kehittäminen
Toimintakulttuurin kehittäminen
Organisaation/työyhteisön kehittämisosaaminen
Palvelu- ja kumppaniverkoston kehittäminen
Palvelu- tai tuotantoinnovaatiot
Palvelujen laatu ja asiakaslähtöisyys
Palvelujen vaikuttavuuden parantaminen
Prosessien ja toimintatapojen kehittäminen
Rekrytoinnin kehittäminen
Toimintakulttuurin kehittäminen
Yhteyshenkilöt

Lena Girs
lena.girs@winnova.fi
lena.girs@winnova.fi